Biorąc pod uwagę niewątpliwe zalety lekkich i ekonomicznych skuterów, stwierdzić należy, iż idealnie sprawdzają się dla użytkowników w każdym wieku. Mogą się nimi poruszać zarówno dorośli, nawet seniorzy, jak i młodzież, czy nawet dzieci.
Biorąc pod uwagę fakt, iż poruszanie się na skuterze (którego silnik nie przekracza 50 cm sześciennych pojemności) nie wiąże się z obowiązkiem posiadania prawa jazdy na jednoślady, jeździć takimi pojazdami mogą absolutnie wszyscy. Oczywiście, na ruchliwą, zatłoczoną ulicę nie wypuścimy dziecka samego, jednakże pod naszym okiem może ono uczyć się jeździć na lekkim i bezpiecznym skuterze.
Modele przeznaczone dla najmłodszych cechują się nie tylko atrakcyjnym wyglądem, przyciągającym oko. Obok niezaprzeczalnych walorów estetycznych i ciekawego designu, zapewniają też dzieciom niebywałe bezpieczeństwo i znaczny komfort jazdy. Dzięki specjalnej konstrukcji, skutery takie są bardzo wytrzymałe, zarówno na urazy mechaniczne jak i warunki pogodowe, dlatego też świetnie sprawdzają się jako codzienny środek lokomocji.
Nieco mniejsze od tradycyjnych skuterów modele, przeznaczone dla dzieci i młodzieży nie są w stanie osiągnąć większych prędkości niż 35-40 km na godzinę. Co za tym idzie, dziecko, ucząc się samodzielności, może dojeżdżając do szkoły, poruszać się na przykład po ścieżce rowerowej. Nie spowoduje tym samym żadnej niebezpiecznej kolizji oraz szybko nauczy się bezpiecznego manewrowania.
Koszta utrzymania takiego pojazdu nie są wcale duże. Zależnie od tego, jaki model wybierzemy – czy spalinowy czy skuter elektryczny, możemy wiele zaoszczędzić. Zamiast wydawać miesięczne sumy na bilety dla dojeżdżającego do szkoły dziecka, znacznie lepiej zainwestować w skuter, ładowany energią elektryczną. Należy dodać, iż jest on ekologiczną alternatywą dla wszelkich pojazdów benzynowych, a ładowanie takiego skuter zajmuje jedynie kilka godzin. Po takim czasie możliwe jest jednorazowe przejechanie odległości rzędu 50-80 km.
Ostatnio kontrowersje budzi jednak fakt wykorzystywanie metali ziem rzadkich w bateriach do pojazdów elektrycznych.